Pier-Luc Simard
PLSimard3D@gmail.com
http://pierlucsimard.com/
Montreal,Quebec
Diplomas and formations
-College degree: 3D Animation (La cité collégiale :Ottawa,Ontario)
-College experience in Cinematography (Cégep de l’Outaouais: Gatineau, Québec)
Work experience
-Modelling (characters, layouts, props) in the simulated production of a video-game
(January 2013 - May 2014)
-Modelling, textures and animation for Working Memory Fitness games (Iphone, Ipad)
(January 2013 - September 2014)
Aptitudes at work
Team spirit : good capacity at communication, comprehension and tolerance concerning the ideas of teammates
Attention to detail : not satisfied by mediocrity, auto-critical
Good stress management : capable of keeping a cool head, positive attitude towards deadlines or other forms of stress
Creativity/Versatility : quick problem-solving skills, tendency to want to experiment and think outside the box
Skills/ Knowledge concerning computer programs
-Modelling : (Autodesk Maya)
Characters, Layouts, various props and objects (sculpture/patching & box-modelling)
-Digital sculpture : (Pixologic Zbrush/Sculptris, Autodesk Mudbox)
Realistic, Fantasy, Cartoon
-Textures: (Autodesk Mudbox, Adobe Photoshop)
Organic, Mechanical, Abstract
Personal interests:
Cinematography :
-Interest in international cinema and it`s history
-Directing amateur short-films
-Collection of various props and costumes related to favourite films and series
Video-games :
-Competitive gaming; Light-Gun shooters
(House of the dead I-IV, resident evil: the umbrella chronicles, etc)
-Casual gaming (science-fiction, survival horror and role-playing)
Spoken and written languages : English/French
References : On demand
I am ready to move according to your needs,
and in a brief delay.
Français:
Pier-Luc Simard
PLSimard3D@gmail.com
http://pierlucsimard.com/
Montreal,Quebec
Diplômes et formations
-Diplôme d'études collégiales de l'Ontario; Animation 3D (La cité collégiale :Ottawa,Ontario)
-Arts et lettres,profil Cinéma (Cégep de l’Outaouais: Gatineau, Québec)
Expérience de travail
- Modelling (personnages, layouts, props) dans le contexte d`une simulation de production de jeux-vidéo
-(Janvier 2013 - Mai 2014)
- Modelling, textures et animation pour les jeux Working Memory Fitness (Iphone, Ipad)
-(Janvier 2013 - Septembre 2014)
Aptitudes au travail
Esprit d’équipe : bonnes capacités de communication, compréhension, tolérance
Soucis du détail : non satisfait par la médiocrité, dur envers moi-même
Bonne gestion de stress : capable de garder le sang-froid, attitude positive face au stress
Créativité/Versatilité : résolution de problème rapide, tendance à vouloir expérimenter
Compétences/Connaissances en logiciels
-Modélisation : (Autodesk Maya)
Personnages, Environnements, objets variés (sculptures/patching, box-modelling)
-Sculpture digitale : ( Pixologic Zbrush/Sculptris, Autodesk Mudbox)
Réaliste, Fantastique, Cartoon
-Textures : (Autodesk Mudbox, Adobe Photoshop)
Organique, Mécanique, Abstraite
Centres d’intérêts :
Cinéma :
-Intérêt dans le cinéma international
-Réalisation de courts-métrages amateurs
-Collection de props et costumes variés
Jeux-vidéos :
-Gaming compétitif ; Light-Gun shooters
(House of the dead I-V, resident evil; Umbrella chronicles, etc)
-Gaming en général (science-fiction, survival horror & jeux de rôles)
Langues parlées/écrites : Anglais/Français
Références : Sur demande
No comments:
Post a Comment